UF3. INTERVENCIÓ EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA COMUNICACIÓ I EXPRESSIÓ LOGICOMATEMÀTICA
ELS COLORS
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/colors2/jclic/colors2.jclic.zip&title=Els%20colors
Aquesta activitat tracta sobre els colorson l'infant pot conèixer tant els colors primaris com secundaris
i aprendre d'una forma divertida.
OBJECTIUS
- Conèixer els colors de forma divertida.
- Relacionar el color amb el seu nom.
- Reconèixer els colors primaris
- Reconèixer els colors secundaris.
Hi ha diferents activitats dins d'aquest joc:
- Relacionar el color amb el seu nom.
- Emparellar els colors amb els seus noms, on l'infant haurà de trobar la parella del color amb el nom
corresponent, estant aquests ocults.
corresponent, estant aquests ocults.
- Fer sumes de colors en els quals apareixen dos colors i el resultat és la barreja d'aquest.
Ex: quin color surt si barregem groc i blau= verd (dibuixos).
Ex: quin color surt si barregem groc i blau= verd (dibuixos).
- Buscar en una sopa de lletres el nom dels colors primeris i en altre els colors secundaris.
- Llegir amb atenció el que posa a la pantalla i al fer clic desapareix i l'infant haurà d'omplir les caselles
en blanc amb el que posava abans, relacionat amb els colors.
en blanc amb el que posava abans, relacionat amb els colors.
- Fer un puzzle del cercle cromàtic.
L'educador durant aquesta sèrie d'activitats s'ha de mantenir al marge i deixar que l'infant faci, provi
i s'equivoqui si fos el cas. A una banda de la pantalla podem observar que l'activitat compta les
vegades que l'infant s'equivoca, les vegades que encerta i el temps que triga en cada joc, i això
permet a l'educador observar si l'infant s'equivoca o no, si triga molt en fer-ho o no...
i s'equivoqui si fos el cas. A una banda de la pantalla podem observar que l'activitat compta les
vegades que l'infant s'equivoca, les vegades que encerta i el temps que triga en cada joc, i això
permet a l'educador observar si l'infant s'equivoca o no, si triga molt en fer-ho o no...
Andrea Cortés i Jennifer Franco

Com a futura educadora, em sembla un bon recurs com a proposta per relaitzar amb els infants ja que els colors agraden molt i treballar-los encara més!! Per tant, em quedo amb la idea per posar-la en pràctica.
ResponEliminaPoder treballar els colors juntament amb les matemàtiques penso que és una bona forma de treballar aquestes dues coses, ja que als infants els hi atrauen els colors. M'ha agradat molt aquest recurs, fins i tot per jugar jo mateixa.
ResponEliminaTreballar els colors en la petita infancia sol ser lo bàsic i principal a aprendre i treballar-los a partir d'aquest recurs es interessant.
ResponEliminaTreballar els colors d'una manera adequada que ajudi als infants a l'hora d'aprendre és molt important i com a futura educadora crec que aquest és un bon recurs per treballar els colors amb els infants.
ResponEliminaÉs un bon recurs per als infants, on poden aprendre els colors primaris i secundaris a la vegada que es diverteixen.
ResponEliminaEs un bon recurs per treballar el llenguatge plàstic amb els infants i per enseñar-los que dels colors primaris en surten els secundaris.
ResponEliminaBona forma de treballar els colors primaris i que de la barreja d'aquest surten secundaris, d'aquesta manera també treballem el llenguatge plàstic
ResponEliminaÉs un recurs interessant per treballar el llenguatge plàstic, junt al verbal i inciar-se amb l'escrit ja que les tarjetes contenen el nom de cada color amb el color corresponent, i amb majúscula, la manera en que s'introdueix al sistema educatiu per tal de desenvolupar la lecto-escriptura correctament.
ResponEliminaCom moltes altres entrades al bloc, aquest recurs et permet treballar els colors juntament amb les TAC.
ResponEliminaÉs un bon recurs i penso que, al introduir-se com un joc interactiu, els infants poden aprendre molt.
Bon recurs per veure i treballar els colors primaris i veure que pasa amb aquests si es barrejen. És una manera didàctica i divertida de treballar-los.
ResponEliminaCrec que és un recurs molt interessant per treballar el llenguatge plàstic, en aquest cas els colors de forma divertida veient que passa quan es barregen els colors primaris.
ResponEliminaEm sembla un bon recurs per a conèixer els colors primaris i secundaris, i el seu nom, de forma divertida i diferent del que estem acostumats.
ResponEliminaÉs un gran recurs per conèixer els colors i totes les seves possibilitats de forma divertida .
ResponEliminaÉs un recurs molt bo per conèixer els colors i totes les seves possibilitats de forma divertida.
ResponEliminaAquest recurs em sembla una forma lúdica i atractiva de treballar els colors amb els infants i introduir recursos plàstics.
ResponEliminaRecurs que afavoreix al llenguatge plàstic. És divertit i educatiu , ajuda a aprendre els colors a la vegada de les possibilitats que els colors poden tenir al barrejar-se entre ells.
ResponElimina