Anàlisi d’una l’activitat educativa.


Jugem a la Locometría.

A continuació us presentem una activitat educativa que es pot treballar des de l’ordinador tant a casa com
a l’escola amb infants de 3 a 6 anys.

-Nom de l’activitat: Locometría.

-Captura d’imatge:



-Enllaç a l’activitat


-Aplicacions pedagògiques: objectius
Els objectius d’aquest recurs són:
· Identificar les figures en 2D i relacionar-les amb la seva silueta.
· Resoldre problemes amb figures 2D.
· Treballar la geometria.
. Treballar la correspondència.


Aquest recurs és podria utilitzar en l’escola amb infants de 3-6 anys en la sala d’informatica en qualsevol
moment en el qual es vulgui treballar aquests aspectes logicomatemàtics.
A més és adequat per  jugar individualment, on cada infant utilitzi un ordinador i l’educadora els acompanyi
donant recolzament.
Per últim cal dir que també és un bon recurs perquè les famílies puguin utilitzar a casa amb els seus fills.


Descripció de l’activitat (temàtica, què ha de fer l’infant, que fa l’educador)


Aquest recurs tracta d’un joc interactiu per ordinador com el joc d’encaixos però digital, destinant a infants
de 3 a 6 anys, en el qual apareix una locomotora on s’ha de relacionar les figures del lateral de la pàgina
amb les siluetes del vagó.
Aquest joc a més va per temps, tens un minut per a col·locar totes les figures a la seva silueta, i així poder
passar al següent nivell.
L’infant ha de col·locar les diferents figures que tingui aquell nivell, en la seva silueta corresponent.
El paper de l’educador és el d’observar les respostes de l’infant, acompanyant-lo i donant-li recolzament.

Andrea F. i Natalia Jo


Comentaris

  1. He estat jugant a aquest joc i es molt interesant per treballar les formes amb els infants. Si a l'infant li agraden els trens de ben segur li agradara aquesta activitat. Pot ser molt interesant per començar a treballar amb l'ordinador i el moviment del ratolí.

    ResponElimina
  2. És un bon recurs per als infants, ja que em sembla molt interessant que els infants vagin a poc a poc introduint jocs connectat a internet, sempre que estigui controlat per un adult i amb un temps òptim per als infants. Ho implementaré a pràctiques per veure com funciona.

    ResponElimina
  3. Per poder comentar aquesta entrada he estat jugant prèviament al joc per saber com era.
    M'ha semblat un joc interesant que permet a l'infant relacionar les formes geomètriques amb la silueta d'aquestes.
    L'únic inconvenient és el fet de treballar les figures geomètriques en 2D i no en 3D
    De totes maneres, és un recurs interesant i té un objectiu: Ajudar al maquinista. Per tant, això pot motivar als infants.

    ResponElimina
  4. Aquest joc penso que és un joc on els infants poden treballar la geometria i la correspondència d'una forma divertida. Els jocs digitals com aquests permeten als infants aprendre d'una manera diferent i divertida.

    ResponElimina
  5. Es un joc molt divertit !! Ajudar al maquinista del tren pot ajudar a motivar als infants i així alhora potenciar l'aprenentatge.

    ResponElimina
  6. És un recurs molt divertit per treballar la logicomatemàtica i en concret la geometria. A més el fet de que surti un tren i els infants hagin d'ajudar al maquinista segur que motiva molt als infants!

    ResponElimina
  7. Aquest recurs és tracta d’un joc interactiu per ordinador (online). Aquest recurs és pot utilitzar en l’escola amb infants de 3-6 anys en la sala d’informatica i és un bon recurs per si alguna vegada volem treballar els apectes logicomatemàtics a partir de les noves tecnología per als infants.

    ResponElimina
  8. Aquest recurs és tracta d’un joc interactiu per ordinador (online). Aquest recurs és pot utilitzar en l’escola amb infants de 3-6 anys en la sala d’informatica i és un bon recurs per si alguna vegada volem treballar els apectes logicomatemàtics a partir de les noves tecnología per als infants.

    ResponElimina
  9. És un bon recurs per treballar la geometria i correspondència com a recurs online amb els infants i el més interessant és que s'ha d'ajudar al maquinista i als infants els agrada molt els trens i el fet d'ajudar i arribar a un fi.

    ResponElimina
  10. És un joc molt interessant, ja que es treballa la geometria, la correspondència i els colors d'una manera divertida i didàctica. També és una manera de treballar les noves tecnologies i fer un bon ús d'aquestes.

    ResponElimina
  11. No m'agrada molt que els infants utilizen les tecnologies en l'escola bressol pero estem en la societat que ya estan molt important.Crec que per treballarde geometria es una forma molt practic y interesant que el infant gaudeix molt y aprenent ràpid.

    ResponElimina
  12. Personalment, no estic molt a favor de què els infants utilitzin el mòbil i tablet, però utilitzar noves tecnologies per aprenentatge en els infants, treballar geometria, d'una manera divertida a través del joc.

    ResponElimina
  13. Tot i ser una activitat per a infants del parvulari, és interessant alhora de passar de la geometria en 3D a 2D, els 3 apectes de l'espai, així com l'espai o les formes possibles.
    El fet de comparar, relacionar, fer l'acció mental de comptar les puntes de les diverses formes o bé adonar-se de si la línea és recta o corva... ja és un coneixement que enriqueix la logicomatemàtica en l'infant, centrada en la geometria de l'educació infantil.

    ResponElimina
  14. Encara que sóc més partidària d'aprendre a través d'experimentar i de les pròpies vivències que desperten precisament aquesta experimentació, em sembla un recurs molt interessant, sempre i quan hi hagi un adult acompanyant al costat, per tal d'evitar tenir a un infant davant d'una pantalla moltes hores, però tot i això és un recurs per complimentar els aprenentatges sobre la geometria i correspondència

    ResponElimina
  15. Sempre penso que és interessant introduir les tecnologies als infants com a forma d'aprenentatge en el seu desenvolupament, i aquest joc crec que permet treballar a l'infant conceptes logicomatemàtics com la correspondència a l'hora de col·locar les figures a la silueta corresponent, o també la geometria aprenent com són les diferents figures geomètriques i quin és el nom de cadascuna. També és una molt bona eina que pot afavorir la relació de l'adult amb l'infant mentre l'acompanya en el joc i veu el seu progrés.

    ResponElimina
  16. Penso que es important introduir les tecnologies als infants com a forma d'aprenentatge i aquesta app ho demostra, jugant l'infant aconsegueix aprendre la lògica-matemàtica.

    ResponElimina
  17. És un joc molt interessant! He vist molts de semblants però la temàtica de vagó de tren em sembla molt original! Introduir els aspectes matemàtics d'aquesta manera és molt innovador per als infants i una altra manera per poder treballar les formes geomètriques i la correspondència.

    ResponElimina
  18. Aquest recurs és una aplicació molt original i atractiva per a que els infants gaudeixin jugant i a la vegada aprenen la logica-matemàtica. Les tecnologies avui dia són presents a la nostre societat per això com educadors hem de fer un bon ús, conèixer aplicacions, tenir en compte que els infants els hi agrada i sobretot que siguin favorables per a ells.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Fem un Dossier amb tècniques plàstiques!

Juguem amb la música: Activitat educativa per treballar l'expressió ritmico musical online

EL PENSAMENT LÒGIC MATEMÀTIC I EL JOC per Josep Callís i Àngel Alsina.